Pozycjonowanie wizytówki firmy w Google

przez admin

Praktycznie każdy przedsiębiorca chcący pozyskiwać więcej klientów, posiada wizytówkę w Google. Co jak co, ale widoczność na mapach to podstawa, widoczności w internecie! Oczywiście trzeba posiadać konto Google czyli G-Mail’a, by móc ją założyć – w zakładce “Moja Firma”. Wielu z Was na pewno wypełniło podstawowe informacje i zweryfikowało ją. I niestety na tym zakończyliście swoje działania. I nie wykorzystujecie nawet połowy pełnego potencjału tego narzędzia. Tylko dlatego, że nie znacie możliwości pozyskiwania klienta właśnie przez wizytówkę.

Pozycja 1024x576 - Pozycjonowanie wizytówki firmy w Google

Pozycja wizytówki w wynikach wyszukiwania

 

Pozycja wizytówki w wynikach wyszukiwania, ma niebagatelny wpływ na pozyskanie klienta. Faktem jest, że potencjalny konsument w 90% sprawdzi tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania na mapach lub przeglądarce. Właśnie dlatego ważne jest by nasza wizytówka znalazła się na pierwszej stronie. 

Jak poprawić widoczność wizytówki?

Przede wszystkim wizytówka powinna być zweryfikowana. Kolejną rzeczą, jest skrupulatne wypełnienie wszystkich możliwych rubryk w zakładce informacje:

  • Kategoria – należy ustawić kategorię główną, ale dodać także inne kategorie, które są powiązane z naszą działalnością,

  • Obsługiwane obszary – należy wpisać lokalizację punktu sprzedaży lub wypisać wszystkie lokalizacje obsługiwane przez nas w formie usługi/sprzedaży,

  • Godziny otwarcia – są kolejnym niezbędnym elementem, który informuje naszych potencjalnych klientów kiedy można do nas przyjechać lub uzyskać kontakt telefoniczny,

  • Numer Telefonu – podstawowy, dodatkowe oraz w zakładce do płatnych reklam Adwords,

  • Pozostałe dane – adres strony internetowej, skrócony link do wizytówki, data otwarcia działalności.

Kolejnymi ważnymi elementami uzupełnienia wizytówki Google, są najważniejsze atrybuty:

  • Czy posiadamy udogodnienia dla niepełnosprawnych w firmie?

  • Czy firma jest prowadzona przez kobiety?

  • Czy posiadamy toaletę w swoim sklepie czy biurze?

Cech jest wiele i należy je ustawić zgodnie z rzeczywistością. 

Opis wizytówki

Jedną z najważniejszych rzeczy do wykonania, jest opis wizytówki, czyli opis o działalności firmy. Pamiętajmy, że możemy użyć tylko 1000 znaków. A pierwsze 250, jest najbardziej kluczowych. Właśnie w pierwszych znakach powinniśmy użyć jak najwięcej słów kluczowych dla naszej branży.

Usługi i produkty

Bardzo istotną kwestią jest dodawanie produktów i usług świadczonych przez firmę. Oczywiście w przypadku niewielu usług świadczonych przez firmę, zróbmy to od razu. Jednak gdy prowadzimy sprzedaż i tych produktów jest bardzo dużo, wprowadzajmy je cyklicznie, równomiernym tempem (do kilku, kilkunastu produktów tygodniowo – w zależności od możliwości czasowych).

Architektura - Pozycjonowanie wizytówki firmy w Google

Zdjęcia naszej firmy

Jeżeli dopiero co założyliśmy wizytówkę, należy dodać od 2 do 4 zdjęć naszej firmy. Z zewnątrz i wewnątrz. W przypadku gdy ją już prowadzimy jakiś czas. Powinniśmy od czasu do czasu (raz na tydzień-dwa) zdjęcie jako właściciel.

Wpisy na wizytówkę

Kolejną ważną rzeczą jaką należy wykonywać to dodawać wpisy. We wpisach powinny się znaleźć słowa kluczowe dotyczące naszej branży. A sama treść może być zróżnicowana: informacje o trwających promocjach, informacje o byciu nieczynnym, zmianie godzin pracy czy o wydarzeniach promowanych o firmie. Taki wpis należy publikować co 7 do 10 dni od ostatniego. Sam wpis utrzymuje się 7 dni, a potem przechodzi do wpisów archiwalnych.

Godziny otwarcia lub zamknięcia w Święta

Powinniśmy informować naszych klientów o godzinach otwarcia w dni Świąteczne. Nie miło jest gdy ktoś puka do naszych drzwi, a tam nas nie ma. Dodatkowo zapunktujemy w Google za aktywność.

Aktywność

Codzienne logowanie się do wizytówki i przeglądanie statystyk, zapewni Wam dodatkowe punkty od wujka Google za aktywne korzystanie z jego narzędzia. Starajmy się także odpowiadać na część opinii.

Co jeszcze sam mogę zrobić?

Jeżeli posiadacie stronę internetową, ważne by umieścić tam własną wizytówkę z umiejscowieniem na mapach. Dzięki temu mocno zapunktujecie.
Możecie także katalogować adres swojej firmy, podany w wizytówce. Wystarczy dodawać wpisy do katalogów firm. Jednak pamiętajmy, że nazwa firmy i podstawowe dane powinny być wszędzie takie same. Dodatkowo nie każdy z katalogów jest brany pod uwagę przez boty Google.

Inne czynniki wpływające na jakość mojej wizytówki

Wszystkie wymienione powyżej aspekty, mają rzeczywisty wpływ na wysokość naszej wizytówki. Oczywiście, że nie tylko one. Liczy się także: długość istnienia naszej wizytówki, ilość opinii, ilość zdjęć dodanych przez klientów, czy o tagowanie w katalogach Google.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub masz pytania, serdecznie zapraszamy do kontaktu! 🙂