Marketing jako podstawa w relacjach z klientem

przez admin

Podstawą do wzrostu sprzedaży jest relacją z klientem, którą budujemy poprzez rozwijanie swojego marketingu. Wchodzą w to między innymi publikacje i reklamy o swojej działalności w Social Media, akcje mailingowe, wpisy na portalach z ogłoszeniami, artykuły na bloga, akwizycja czy kampanie marketingowe. Jednym słowem wszystkie działania jakie moglibyśmy wykorzystać w “content marketingu”.

Zwracam na to uwagę, ponieważ wielu właścicieli firm, próbując rozwinąć swój marketing, myśli tylko o sprzedaży, bez próby nawiązania kontaktu z odbiorcą, czyli klientem. Sucha informacja na temat produktu czyli: cena, zdjęcie i nazwa produktu bądź usługi, niesprawi, że nawiążemy jakąkolwiek interakcję z klientem.Właśnie dlatego, chciałbym zwrócić uwagę na to w jaki sposób, nawiązywać kontakt z klientem.

Facebook18 300x251 - Marketing jako podstawa w relacjach z klientem

Po pierwsze musimy sobie uświadomić, że nasz wpis czy reklama musi zmusić odbiorcę do uwagi, czy to poprzez elegancką grafikę, dobry tekst z emotikonami czy też chwytliwe hasło reklamowe.

Wykonując powyższe elementy, zastanówmy się w jaki sposób nasz potencjalny klient zareaguje lub czy elementy zawarte w reklamie zadziałają jako bodziec. Jeżeli w ten sposób będziemy tworzyć posty w Social Media, zwiększymy interakcje z potencjalnymi nabywcami naszych usług.

Następnym ważnym krokiem, gdy ilość interakcji wzrasta, powinniśmy zadbać oto, by nagradzać naszych potencjalnych klientów. W jaki sposób? Przede wszystkim za pomocą anegdot z zakresu działań na naszym rynku oraz konkursów, gdzie można wygrać naszą usługę lub produkt. Jeżeli będziemy budować relację na bazie coś-za-coś, wtedy możemy liczyć na długodystansową współpracę i interakcje, która w 90% kończy się konwersją, czyli sprzedażą.

W jaki sposób tworzyć tekst do wpisu na Social Media? Zauważ, że ludzie w internecie czują się silniejsi i pewniejsi siebie. Rzadko kiedy, w dyskusjach na różnego rodzaju grupach, ludzie używają zwrotów grzecznościowych takich jak: Pan/Pani. Zazwyczaj oznacza się daną osobę, gdy jej się odpowiada. Wynika to stąd, że komunikacja w internecie jest a personalna. Właśnie dlatego, w naszych tekstach powinniśmy odwoływać się bezpośrednio do potencjalnego klienta.

Przykład:
* A Ciebie stać, by nie zwiększyć sprzedaży?
* Nie czekaj! Zadzwoń już dziś!

Facebook14 - Marketing jako podstawa w relacjach z klientem

Grafiki powinny być przede wszystkim przejrzyste i nie naszpikowane dużą ilością tekstu, ze względu na wymogi dotyczące reklam na Facebook’u czy Twitterze. Jednak zwróćmy uwagę na to by przyciągała wzrok oraz zawrzyjmy elementy oraz obiekty graficzne odnoszące się do naszej działalności, skoro nie możemy zrobić tego jako tekst na grafice.

Jeżeli będziecie pamiętać o tych kilku rzeczach, na pewno zwiększycie interakcję z klientami, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Serdecznie zapraszam do kontaktu:
E-mail: marketing@ivee.pl
Telefon: 570-966-001