Marketing a bezpieczeństwo?

przez admin

Jedną z ważniejszych rzeczy by marketing był skuteczny, są zabezpieczenia jakimi chronimy dane wrażliwe naszych klientów. Samo bezpieczeństwo klienta jest już swego rodzajem marketingiem – plusowaniem u klienta. Właśnie dlatego, jeżeli myślimy poważnie o rozwinięciu tego działu w naszej firmie, powinniśmy zacząć od bezpieczeństwa.

Silne hasła – pierwszym krokiem by nasza strona była bezpieczna, są tak zwane “silne hasła” do panelu administratora, servera czy plików ftp. Co to znaczy?

Silne hasła - Marketing a bezpieczeństwo?

Hasło powinno być ciągiem minimum 12 liter i cyfr o różnej wielkości, które nie układają się w spójną całość – nie są istniejącym słowem w żadnym językiem. Znaki specjalne są także mile widziane. Tego zabiegu nie zauważą nasi kontrahenci, jednak pomoże to bronić się przed programami typu malware.

Serwer – jeżeli posiadamy bazę danych klientów czy stronę internetową na własnym serwerze, powinniśmy zadbać oto by był on odpowiednio zabezpieczony i skonfigurowany.

server - Marketing a bezpieczeństwo?

Ponadto powinna być przynajmniej jedna osoba odpowiedzialna za utrzymanie go w nieskazitelnym stanie. Fizyczny dostęp do niego powinien być ograniczony, do jak najmniejszej ilości osób – właściciel firmy i informatyk odpowiedzialny za serwer. Sama skrzynia powinna znajdować się w sejfie lub dodatkowo zabezpieczonym pomieszczeniu. Jeżeli nasza sieć firmowa jest bezpośrednio połączona z serwerem, powinniśmy postawić dodatkową zaporę pomiędzy Switch-em, a Serwerem.

Certyfikat SSL – podstawowe zabezpieczenie strony internetowej, które powinna mieć każda firma, niezależnie od profilu prowadzonej działalności.

SSL - Marketing a bezpieczeństwo?

Co to? Jest to dodatkowe szyfrowanie każdych danych pozostawionych przez użytkownika, który pojawił się u Ciebie na stronie. Wyróżniamy kilkanaście rodzajów certyfikatów. Od tych podstawowych, gdzie cena za rok certyfikatu wynosi raptem 100 zł brutto do tych za kilkanaście tysięcy. W jaki sposób wybrać ten właściwy? Najlepiej skontaktować się z “fachowcem” by określił wrażliwość Twoich danych i zaproponował rozwiązanie, które usatysfakcjonuje Ciebie pod względem kosztów, a Twoich klientów będzie odpowiednio chronił. Pamiętajmy, że na każdej ze stron możliwe jest włączenie więcej niż jednego certyfikatu. Skąd wiemy że mamy certyfikat? Przy adresie strony internetowej widnieje zamknięta kłódka lub znak “i” oznaczający pliki cookies i aktualny certyfikat.

Bezpieczny komputer – ostatnią ważną rzeczą o której, chciałbym wspomnieć, jest komputer z którego korzystamy podczas pracy.

Komputer 150x150 - Marketing a bezpieczeństwo?

Powinniśmy na tym urządzeniu mieć dobrze skonfigurowany firewall oraz zainstalowany program antywirusowy. Ważne jest także, by nie szwendać się po stronach niezabezpieczonych i unikać reklam typu “wygrałeś”.

Wymienione przeze mnie  punkty, to niezbędne minimum jakie powinna mieć wprowadzone każda firma. Bowiem bezpieczeństwo budzi zaufanie, a zaufanie buduje markę.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas już dziś!