Lokalizacja i Geolokalizacja Klienta – część 3

przez admin
fotolia 130537601 subscription monthly m 1200x832 - Lokalizacja i Geolokalizacja Klienta – część 3

Kolejna część artykułu o lokalizacji i geolokalizacji, planowo miała wyjść przyśpieszona, niestety ze względu na Świąteczny bum sprzedażowy i związanymi z tym nakładami pracy, trafia do Was dopiero dzisiaj.

Jak już wiecie lokalizujemy klienta, po to by podzielić go na grupy docelowe lub rejony zbytu. Dzięki temu łatwiej nam do niego dotrzeć, a za tym idzie łatwiejsza lub zwiększona sprzedaż w poszczególnych grupach.

Ale jak się to ma w stosunku do sprzedaży mieszanej – zarówno w punkcie sprzedaży stacjonarnej jak i e-commerce? Oczywiście, że musimy je rozdzielić i tworzyć osobne bazy danych. Jednak za nim zabierzesz się do pracy, powinieneś zastanowić się, które z powyższych chcesz bardziej rozwijać, które przynosi Ci więcej zysków, w czym upatrujesz swoją przyszłość. Jeżeli wybierzesz sprzedaż internetową, powinniście poświęcić więcej czasu na lokalizację klientów z tej grupy, w przypadku wybrania sprzedaży stacjonarnej, poświęcicie na nią więcej czasu.

W obu przypadkach, w pierwszej oraz drugiej części artykułu macie wskazówki i podstawowe informacje co robić dalej. Jednak powinniście zwrócić także uwagę na sytuacje w których część klientów z miejsca prowadzenia sklepu stacjonarnego (to samo miasto, okoliczne dzielnice w mieście), kupuje tylko i wyłącznie przez internet. W takim wypadku powinniśmy dociekać czemu. Czy nasz klient jest bardziej odpowiedzialny i nie zapomina o kupnie naszego towaru lub usługi na czas? A może mamy preferencyjne zasady w handlu internetowym? W każdym razie pytań musimy postawić wiele. Najprostszą reakcją na takie zachowanie, powinna być jednorazowa akacja z wartościowym kuponem promocyjnym dla tych, którzy są z okolicy, a kupują przez internet. Taki kupon promocyjny powinien być w tym wypadku do wykorzystania tylko i wyłącznie w miejscu sprzedaży stacjonarnym. Kupon powinien być wartościowy, bo od takich klientów możemy uzyskać cenne informacje, dzięki którym, dotrzemy także do innych grup klientów w odleglejszych zakątkach naszej sprzedaży internetowej.

Oczywiście jeżeli podczas lokalizacji klientów, traficie na takie lub inne specyficzne przypadki, serdecznie zapraszamy do kontaktu. Postaramy się odpowiedzieć czemu tak się dzieje i jak to możecie wykorzystać u siebie do zwiększenia sprzedaży. Oczywiście dla naszych czytelników porada jest darmowa, dlatego nie bójcie się pisać!

P.S. Bardzo mnie cieszy, że czytacie moje artykuły i piszecie w ich sprawie!