Lokalizacja i Geolokalizacja Klienta – część 2

przez admin

Specjalnie dla Was przyśpieszyłem drugą część artykułu o lokalizacji i geolokalizacji klienta. Świąteczna sprzedaż ruszyła, zamykamy rok, wszyscy pracują na zwiększonych obrotach. Właśnie dlatego, dla tych którzy sprzedają w internecie, piszę drugą część artykułu, która pozwoli im zwiększyć realnie sprzedaż świąteczną w stosunku do zeszłego roku.

Lokalizacja klienta, podczas sprzedaży w internecie jest o wiele prostsza i możemy wykonać to w subtelniejszy sposób, niż tylko podczas sprzedaży stacjonarnej. W zależności od sposobu sprzedaży: facebook, sklep internetowy, portale ogłoszeniowe, portale aukcyjne itp. , możemy użyć kilku różnych narzędzi diagnostycznych.

W przypadku stron internetowych (wizerunkowych oraz oferujących różnego rodzaju usług) oraz sklepów internetowych, najważniejszym narzędziem do lokalizacji klientów jest Google Analitytics. Poniżej przedstawiam wam mapę z mojego Analityics’a, pokazujący ruch na mojej stronie od 1 listopada.

Zdjęcie do Artykułu - Lokalizacja i Geolokalizacja Klienta – część 2

Jak sami widzicie, wiem z jakiego województwa są odwiedzający moją stronę użytkownicy. Dodatkowo wiem ile czasu przeciętnie, spędzają na niej użytkownicy z każdego województwa. To urządzenie Google, mówi mi także w jaki sposób zachowują się moi potencjalni klienci. Dzięki czemu, wiem w których województwach, tworzę relację z użytkownikami i muszę ją podtrzymać.

Google Analytics 2 - Lokalizacja i Geolokalizacja Klienta – część 2

Kolejną ważną rzeczą w tym narzędziu diagnostycznym od google, jest możliwość zobaczenia skąd pochodzi ruch na stronie. Z jakich kanałów internetowych ludzie odwiedzają moją stronę.

Dzięki tej wiadomości, wiem gdzie muszę nadrobić działania marketingowe lub gdzie poświęcić jeszcze więcej uwagi. Tylko dzięki temu narzędziu wiemy gdzie są nasi klienci i skąd do nas dotarli. Możemy śmiało zacząć dzielić klientów na grupy docelowe i trafiać efektywniej do świadomości klienta.

Chcemy jeszcze więcej danych? Nie ma problemu, do Analyticsa jesteśmy w stanie podłączyć Google Search Console – który powie nam, co dokładnie wpisywali nasi użytkownicy w wyszukiwarkę Google, że nas znaleźli. Jeżeli prowadzimy kampanie google Adwords, dołączmy go także do tego przydatnego narzędzia google.

facebook - Lokalizacja i Geolokalizacja Klienta – część 2

Lokalizacja klienta na facebook’u jest dość utrudnionym zadaniem, w przypadku gdy prowadzimy sprzedaż tylko na nim. Trzeba podjeść do niej intuicyjnie. Co mam na myśli? Trzeba pamiętać o swoich poczynaniach. Na przykład: gdzie udostępnialiśmy posta, czy jaki obszar ustawiliśmy podczas trwania reklamy. Właśnie dlatego, do tworzenia reklam na facebook’u najlepiej zlecić profesjonalistą. Przygotują za Ciebie grafiki sprzedażowe/tematyczne i ustawią grupy docelowe.

Serdecznie zapraszam do komentowania lub napisania do nas, po więcej informacji.