Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO – cz.2

przez admin

W pierwszej części artykułu, który można znaleźć tutaj. Dowiedzieliście się jak powinny być skonstruowane teksty SEO. Jakich narzędzi używać do wyszukiwania ich. W tej części natomiast, dowiecie się jak w praktyce używać poszczególnych narzędzi. Przedstawimy wam to na przykładzie dwóch branż: sklepu zoologicznego oraz firmy sprzątającej.

Czego użyjemy?

Na potrzeby tego tekstu, użyjemy 2 z 4 narzędzi. Zrobimy tak, ponieważ proponowane hasła z Google Adwords oraz proponowane hasła w wyszukiwarce, są na tyle proste, że każdy wie jak ich używać. Użyjemy natomiast Google Trends oraz Ubersuggest.

Sklep Zoologiczny – Jak wyszukać słowa kluczowe?

Zanim rozpoczniemy prezentacje, możliwości wykorzystania poszczególnych narzędzi. Powinniśmy określić punkt wyjściowy do którego potrzebujemy słów kluczowych. Musi określić, czy potrzebujemy ich do tekstu na bloga, strony internetowej, czy może wpisu na wizytówce Google. Naszym słowem wyjściowym do wyszukania haseł kluczowym, będzie typ sklepu. Czyli sklep zoologiczny. Przyjmujemy założenia, że musimy napisać teksty do sklepu internetowego.

 

Otwieramy obydwa narzędzia w przeglądarce – bezpośrednie linki znajdziecie poniżej:

Uwaga! Pamiętajcie by zmienić lokalizacje i język na Polski/Polskę. Wpisujemy nasze hasło wyjściowe i wciskamy szukaj. Naszym oczom ukazują się pierwsze statystyki. W Google trends, pokazuje nam się: popularność frazy w poszczególnych lokalizacjach, podobne tematy oraz podobne zapytania. Te dwa ostatnie dzielimy jeszcze na: najpopularniejsze i zyskujące popularność. Natomiast w Ubersuggest wyświetla nam się: sugestie słów kluczowych, powiązane słowa kluczowe, tytuły najczęściej odwiedzanych podstron witryn z powiązaną frazą, poziomy trudności związane z pozycjonowaniem frazy lub średni kosztem reklamy frazy.

Google Trends 1 1024x543 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Google Trends

Skupmy się najpierw na Google Trends. W podobnych tematach – najpopularniejszych. Wyświetlają nam się frazy. Część z nich pomijamy (sklepy, lokalizacje i pozostałe bezużyteczne frazy. Skupiamy się na frazach związanych z asortymentem, producentach, poszczególnych zwierzętach.

Google Trends 2 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Też to zauważyliście? Na trzeciej pozycji znajduje się pies. Daje nam to do zrozumienia, że duża część tekstów na naszej stronie internetowej musi być odniesiona do psów, a sam opis kategorii powinien być mocno rozbudowany. Na czwartej pozycji mamy karmę. I tutaj się zatrzymamy. Musicie pamiętać by łączyć fakty w poszukiwaniu słów i fraz kluczowych. Właśnie odkryliście jedno! Karma dla psów. Dokładnie, to takie proste! Dodajemy w takim razie je do porównania.

Google Trends 3 1024x541 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Jak widzicie fraza ta, ma także dość spory odsetek zapytań w stosunku do głównego hasła. Warto zatem jej użyć. Zapewne wpadliście już na pomysł by użyć części frazy dla każdego ze zwierzaków dla jakich macie asortyment. Jest to prawidłowy tok myśleniowy. Jednak Google, nie lubi powtórzeń. Warto w takim wypadku porównać hasła “karma dla [nazwa zwierzaka]” i wybrać 3 najpopularniejszych z nich lub zastosować inny zabieg. Poniżej go przedstawiamy, jednak pamiętajcie by go używać, tylko w przypadku większej ilości zapytań niż w stosunku do frazy od której wyszliśmy.

Google Trends 5 1024x545 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Widzicie? W tym wypadku tak jest. W takim razie jak użyć takiego hasła. Prezentujemy poniżej przykład:

“W naszym sklepie internetowym znajdują się tylko i wyłącznie starannie wyselekcjonowane karmy dla naszych podopiecznych.” 

Reasumując hasła karma dla [nazwa zwierzaka] używamy na podstronach w opisach kategorii (maksymalnie 3-4 razy na 10 kategorii w których mamy karmę). Natomiast hasło ogólne powinno pojawić się na głównej stronie. Dzięki takiemu rozwiązaniu idealnie nasycimy teksty tym słowem kluczowym. Jednocześnie nie będziemy narażać się na duplikowane hasła kluczowe. 
Poniżej dodaję także, ciekawostkę pokazującą kolejne zastosowanie Google Trends. Szukając karmy dla psa ludzie, wskazują nam konkretnie najpopularniejszą markę, producenta lub typ. Tak! To jasne że nazwy poszczególnych producentów, powinny pojawić się w opisie kategorii. Tak samo jak typ produktu czy marka. Poniżej dodajemy grafikę.

Google Trends 4 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Podpowiedzi haseł kluczowych od głównej frazy jest znacznie więcej! Wyszukiwanie z początku będzie mozolne, jednak wraz z wejściem w wprawę, jesteśmy w stanie działać bardzo szybko. Dla naszych specjalistów wyszukanie 30 słów kluczowych dla tekstu A4 to raptem 10 minut. 

Firma sprzątająca – Jak wyszukać słowa kluczowe?

Kolejną branżą, a zarazem będzie branża usług związanych z porządkowaniem obiektów, biur i pielęgnacji obszarów zieleni. Tym razem jednak wykonamy to na innym narzędziu jakim jest Ubersuggest. Zapewniamy, że będzie równie prosto, a wszystkie przez nas proponowane narzędzia działają intuicyjnie.

Ubersuggest 1 1 1024x546 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Ubersuggest

Jak widzicie ukazały nam się stawki i wskaźniki dotyczące średniego kosztu płatnej reklamy oraz trudności hasła w pozycjonowaniu. Poniżej znajdują się hasła powiązane z słowami kluczowymi. Widzimy także propozycje artykułów związanych z danym hasłem. 
Narzędzie to wykorzystamy w trochę inny sposób, niż miało to miejsce z Google Trends. Mianowicie musimy przejrzeć wszystkie darmowe hasła i powiązane hasła. Odrzucamy oczywiście lokalizacje.

Ubersuggest 2 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.2

Po przesortowaniu ich znaleźliśmy takie hasła kluczowe jak: cennik, galeria, dla firm, dla osób prywatnych, mycie okien, profesjonalna, firma sprzątająca po zgonach czy dobry sprzęt. Właśnie te słowa powinniśmy zawrzeć na naszej stronie startowej (wizerunkowej  z cennikiem w przypadku większości firm sprzątających). Następnym krokiem, na pewno będzie porównanie poszczególnych haseł w Google Trends. I użycie ich w odpowiedni sposób, z odpowiednią częstotliwością.

Teraz już wiecie jak używać tych dwóch narzędzi. Pamiętajcie także o frazach z Google Adwords! Znajdziecie tam mnóstwo propozycji, których będziecie mogli użyć i porównać między sobą. 

Jeżeli macie jakieś pytania, serdecznie zapraszamy do sekcji komentarzy lub napiszcie do nas.

P.S. Tak wiemy, artykuł miał pojawić się wcześniej. Niestety z braku czasu musieliśmy go odwlec. Jednak w ramach zadość uczynienia wypuścimy cykl artykułów o Biznes Planie. Jak go wykonać od podstaw oraz do czego może nam służyć w biznesie.