Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO – cz.1

przez admin

Każdy z nas słyszał o pozycjonowaniu czyli SEO. Czym jest SEO wyjaśniliśmy już w artykule “Pozycjonowanie czy Adwords”, który znajduje się w części blogowej, bezpośrednio pod tym tekstem. Właśnie dlatego, przejdziemy od razu do sedna artykułu, czyli do słów kluczowych w tekstach na naszych stronach internetowych.

Teksty SEO

Są podstawą na stronie internetowej. Gwarantują nam wyższą pozycję organiczną w wynikach wyszukiwania, ale także mają bardzo dobry wpływ na odpowiednio zaprojektowaną kampanie Google Adwords. 

Grafika SEO 1024x538 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.1

Jakie powinny być nasze teksty?

Przede wszystkim wartościowe dla naszego czytelnika. Po przeczytaniu naszego artykułu, osoba zainteresowana musi wynieść jak najwięcej informacji związanych z danym artykułem, poradą lub tekstem blogowym. Pamiętajmy, że nasze teksty są dla ludzi, bo to ludzie są naszymi potencjalnymi klientami. Słowa kluczowe to dodatek, który musimy wpleść w tekst całego artykułu. Google już od dłuższego czasu przyznaje znacznie mniej punktów w ogólnej ocenie, za teksty o małej zawartości wiedzy merytorycznej, za to o dużym naszpikowaniu tekstu słowami kluczowymi.


Jak już wiecie z poprzednich artykułów teksty na naszej stronie powinny być oryginalne, ponieważ wyszukiwarki internetowe nie lubią plagiatów. Zapytacie więc czy można kopiować słowa kluczowe konkurencji i jak je wyłapać w tekście? Już na wstępie przypomnimy Ci, że nie prowadzisz biznesu firmom w tej samej branży, tylko swoją! Google mówi jasno, że tworzenie swoich marek, o wiele bardziej procentuje. Oczywiście w przypadku gdyby się okazało, że mimo wszystko mamy te same hasła kluczowe, to nic się nie dzieje. Mamy swój własny tekst, niewzorowany na konkurencji.

Dobry tekst SEO powinien mieć około 5-6 słów kluczowych powtórzonych maksymalnie 4 razy na jedną stronę A4. To zalecenie wynika z naszego doświadczenia w pozycjonowaniu strony internetowej.

Gdzie znaleźć słowa kluczowe w google?

Słowa kluczowe możemy znaleźć w różnych narzędziach. Poniżej przedstawimy 4 nasze ulubione narzędzia do tego celu, które w naszym mniemaniu są łatwe w obsłudze.

1. Proponowane hasła w wyszukiwarce – szukając haseł kluczowych, możemy wykorzystać wyszukiwarkę Google. Wpisując frazę która nas interesuje, zobaczymy dodatkowe najczęściej wyszukiwane propozycje.

1. Google przeglądarka 300x157 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.1

2. Google Adwords – bardzo popularne wyszukiwanie słów kluczowych. Jeżeli kiedykolwiek przeprowadzałeś kampanie Adwords, masz na tacy słowa kluczowe. Logując się na swoje konto Google Adwords, już na etapie przeglądania kampanii, pokazują się słowa kluczowe, które wpisali potencjalni klienci żeby znaleźć Twoją firmę.

2. Google Adwords 300x234 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.1

3. Google Trends – jest to urządzenie stworzenie przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie. Dzięki niemu, jesteśmy w stanie wyszukać jak często i w jakiej lokalizacji były wyszukiwane słowa kluczowe w wybranym okresie czasu. Dodatkowo jesteśmy w stanie porównać popularność słów kluczowych. Bardzo przydatne narzędzie w momencie, gdy nie jesteśmy pewni, którego hasła użyć.

3. Google Trends 768x600 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.1

4. Ubersuggest – według nas najlepsze darmowe rozwiązanie do wyszukiwania słów kluczowych. Wyświetla najbardziej spokrewnione oraz powiązane frazy z naszymi słowami kluczowymi. Oczywiście, trzeba poświęcić kilka do kilkunastu minut, by nauczyć się w jaki sposób go używać. Ważne by przy używaniu być zalogowanym do naszego konta Google, wtedy mamy większą funkcjonalność.

4. Ubersuggest 1024x544 - Jak wyszukiwać słowa kluczowe do tekstu SEO - cz.1

Druga część artykułu
ukaże się w przyszłym tygodniu. Będzie to część praktyczna, gdzie przeanalizujemy jak wszystkie wymienione wyżej narzędzia używać. Jeżeli chcecie byśmy zrobili to pod kątem Waszej branży, zapraszamy do skomentowania i zostawienie nam wiadomości!

Serdecznie zapraszamy was do naszych social media, gdzie znajdziecie informację o naszych aktualnych promocjach, ciekawostkach ze świata marketingu czy wiadomości o nowym artykule.