BLACK FRIDAY czyli kampanie i zakupy z głową

przez admin

Jakiś już czas nie było artykułu dla Was. Nadarzyła się idealna okazja. Mianowicie Black Friday najbardziej rozdmuchana światowa kampania marketingowa na świecie. Podczas tego weekendu wydamy średnio na świecie więcej pieniędzy, niż na święta Bożego Narodzenia.

Największe firmy sprzedające sprzęt RTV i AGD w Polsce ogłosiły tygodnie wyprzedaży. Małe firmy przygotowały spersonalizowane reklamy i promocje. Pornhub kusi dożywotnim członkostwem premium, a konsumenci są zalewani milionami maili poprzez newslettera. Jak się w tym wszystkim połapać? Jak nie dostać w głowę, podczas tego szału promocji. Zdradzimy wam w jaki sposób efektywnie wykorzystać wyprzedaże i nie nadszarpnąć za dużo budżetu domowego.

Black Friday - BLACK FRIDAY czyli kampanie i zakupy z głową

1. Tylko niektóre produkty i usługi w obniżonej cenie

Duża część kampanii oparta jest o wyprzedaż zalegającego towaru i tylko część produktów z ich asortymentu jest w mega obniżonej ceny. Jest to ważny sygnał dla nas. I właśnie dlatego, przede wszystkim powinniśmy zdać sobie pytanie, czemu ten asortyment zalega? Jest słaby jakościowo, zła decyzja w sprawie zakupu towaru przez firmę, a może ma słaby design? Na miejscu każdego konsumenta, uważałbym na tego typu promocje. Właśnie dlatego korzystajmy tylko z promocji Black Friday, w miejscach w których cały asortyment jest przeceniony.

2. Skąd mieć pewność, że to rzeczywiście dobra oferta?

Jeżeli chcemy mieć pewność, że oferta jest rzeczywiście promocyjna, powinniśmy sprawdzić oferty na Black Friday w miejscach w których codziennie robimy zakupy. W ten sposób znamy mniej-więcej standardowy przekrój cenowy asortymentu i usług firmy.

3. Kupujmy tylko to co nam rzeczywiście potrzebne

Nieważne czy coś jest przecenione 10% czy 90%, ważne jest to czy przedmiot lub usługa jest nam rzeczywiście potrzebna. Po co kupować sprzęt, którym zastąpimy troszkę starszy, ale nadal sprawny? Bezsensowe działanie, a kampanie marketingowe w różny sposób przekonują, że właśnie tego potrzebujesz.

4. Chęć sprawdzenia i marzenia

Czarny Piątek może być dobrym sposobem, na wykupienie usługi lub produktu, który chcieliśmy już wcześniej wypróbować. Na przykład jeżeli marzyłeś o locie balonem, zakup takiej usługi będzie tańsze niż w inne dni, a spełnisz swoje marzenie. Chciałeś wypróbować komorę hiperbaryczną, skorzystaj z oferty i po prostu w mniejszej cenie, przekonaj się czy Ci pomaga!

5. Tworzenie swojej akcji marketingowej

W przypadku, jeżeli to Ty jesteś przedsiębiorcą (większość czytelników). Powinieneś pomyśleć w jaki sposób możesz ulżyć swoim klientom, a jednocześnie zyskać. Promocja wcale nie musi być wysokoprocentowa. Możesz zastosować gratisy czy korzystne pakiety produktów. Dodatkowo zwróć uwagę na wcześniejsze punkty, w nich się dowiesz pozostałych rzeczy jakie robić, a czego nie. Pamiętajmy także, że nasz codzienny odbiorca nie da się oszukać podniesieniem cen i cięciem ich w Black Friday. Dodam także, że coraz więcej firm, decyduje się na bojkot tej największej akcji marketingowej na świecie. Przede wszystkim dlatego by zwrócić uwagę na nieuczciwą konkurencję.